Onze kernwaarden:

  • Goede begeleiding staat voorop
  • Een bedrijf zonder managers
  • Begeleiders voortdurend bijgeschoold
  • Vragen worden snel beantwoord
  • Gemiddelde waardering 9+
Lees verder

Informatie over het bedrijf en onze werkwijze.

PNAH-180

Bijlage: Informatie over het bedrijf en onze werkwijze.

  • Binnen Professionals in NAH hebben wij 1 functie: Begeleiding bieden aan mensen met NAH in de thuissituatie.
  • Ons uitgangspunt is: We investeren in de cliënt en zijn/haar omgeving. (netwerkvoorlichting en gesprekken met het gehele netwerk)
  • Wij nemen als organisatie alleen zitting in werkgroepen en netwerkoverleggen indien dit tot doel heeft cliënten en betrokkenen te bereiken die geen hulp en begeleiding ontvangen. We gaan niet investeren in allerlei praatclubjes.
  • Buiten internet doen de teams alleen aan PR activiteiten wanneer dit te maken heeft met voorlichting en informatie over begeleidingsmogelijkheden. Verder bestaat de PR uit een uitgebreidere eerste kennismaking rondom een cliënt bij een voor ons nieuwe organisatie/revalidatiecentrum/ziekenhuis.
  • Enkele, ervaren medewerkers, doen naast hun begeleidende taak intakes. Medewerkers die langer werken begeleiden nieuwe collega’s.
  • We zijn in managementtermen een netwerkorganisatie.
  • Voor medewerkers zijn er veel mogelijkheden qua groei als het gaat om de eigen kennis en persoonlijkheid. Er bestaan goede scholingsfaciliteiten waarbij veel eigen sturing wordt gevraagd.
  • Er zijn geen carrière doorgroeimogelijkheden omdat we zonder tussenlaag van management en leidinggevenden werken.
  • Wij willen de volledige aandacht richten op de cliëntenzorg en willen ons daarin niet laten afleiden door een managementlaag. Daarnaast beschikken onze werknemers over een basis deskundigheidsniveau die zij verder kunnen ontwikkelen en die wij niet onbenut willen laten.
  • Bijzondere teamgebonden taken en verantwoordelijkheden worden verdeeld binnen de teams. 
  • Er wordt van je verwacht dat je een professionele verantwoordelijkheid neemt richting de collega’s. Hierbij hoort ook dat je elkaar feedback geeft en niet de verantwoording kan weggeven aan anderen of andere organisaties. Een collega op de juiste wijze bevragen of iets wat opvalt of waar je benieuwd naar bent, behoort dan ook tot de taken en we zoeken collega’s die hier van nature over beschikken. Je bevordert een goede samenwerking en creëert een goede sfeer.
  • Het werk brengt met zich mee dat er een mate van flexibiliteit gevraagd wordt.
  • Het leven van mensen die begeleiding krijgen loopt niet altijd volgens gebaande paden. Daarom vragen we geen negen tot vijf mentaliteit.
  • De noodzakelijke administratie wordt verricht op het enige kantoor in Lochem, verder werkt iedereen vanuit huis. Als we een bijeenkomst of gesprek hebben doen we dat onderweg in bijv. een restaurant in de regio.
  • Wij starten met een tijdelijk contract en na een half jaar is er een 360 graden feedback door je naaste collega`s en wordt het contract na een positieve feedback omgezet naar een vast contract.
  • De luxe van een intaker die mee gaat kennismaken (en dit met jou voorbereid) bij de mensen die je mag begeleiden. Je krijgt een sparringpartner waarmee je wekelijks kan sparren. De momenten, tijd en hoeveelheid stem je met jouw sparringpartner af.
  • Wil je bij ons werken, dan is dit voor minimaal 24 uur (uitgezonderd een paar rustig groeiende regio’s, dan wordt er afgestemd met de sollicitant hoe we groeien naar de minimale uren van 24 uur).
  • De ervaring leert dat de minimaal gewenste 24 uur niet altijd in 3 dagen te realiseren is door de aard van het werk en binnen de tijden waarop cliënten afspraken kunnen maken. Dan is het voor medewerkers prettiger om de 24 uur over bijv. 3,5 werkdagen te verdelen.
  • De eerste 2 jaar is een contract van max. 32 uur per week mogelijk en na 2 jaar is een contract van 36 uur mogelijk. 
  • Bij indiensttreding moet de medewerker een geldige VOG overleggen aan de werkgever.
  • Jaarlijks starten er een aantal basiscursus groepen. Binnen een paar maanden (soms dagen) neem je deel aan een boeiende 8-daagse basiscursus groep samen met maximaal 15 nieuwe collega’s.
  • T.a.v. inschaling: alle medewerkers worden ingeschaald conform de CAO gehandicaptenzorg FWG 50.

Brochures

brochures