In het jaar 2021 heeft de klachtenfunctionaris geen klachten ontvangen vandaar dat er geen jaarverslag 2021 beschikbaar is.
Als u een klacht heeft of u wilt een bepaald ongenoegen kenbaar maken is het zinvol er eerst met uw begeleider over te praten.
Veel klachten ontstaan door misverstanden, die in een gesprek rechtgezet kunnen worden.
Het is voor een begeleider belangrijk om te weten dat u niet tevreden bent.
Door er over te spreken geeft u haar of hem de kans iets te herstellen en te verbeteren. Dat kan ook andere mensen die begeleiding ontvangen ten goede komen.
Aangeven waarover u niet tevreden bent of uw klacht bespreken met een begeleider is niet makkelijk.
Tips voor de aanpak van zo'n gesprek:
• Reageer zo snel mogelijk
• Maak een aparte afspraak als uw kwestie niet snel kan worden afgedaan
• Schrijf op waarover u wilt praten
• Bedenk van tevoren wat u met het gesprek wilt bereiken
• Probeer het gesprek zo zakelijk mogelijk te houden
• Neem zo nodig iemand mee ter ondersteuning
• Wees bereid samen tot een oplossing te komen
• Geef uw begeleider de kans zaken te herstellen
Mocht u er met uw begeleider niet uitkomen kunt u altijd uw verhaal doen bij een van onze directieleden. Ze zijn te bereiken via ons kantoor 0573-442646.
Indien er onverhoopt een klacht moet worden ingediend zal een onafhankelijk klachtenbehandelaar van het LSR conform wettelijke regelingen de klacht verder gaan onderzoeken en behandelen.
Er is een externe vertrouwenspersoon/klachtenbehandelaar beschikbaar via het LSR.
Bij het raadplegen van een vertrouwenspersoon kunt u denken aan zaken of gebeurtenissen die te maken hebben met ongewenst gedrag.
Wilt u de onafhankelijke Cliëntvertrouwenspersoon van het LSR, Landelijk steunpunt (mede) zeggenschap, spreken dan kunt u contact opnemen met Annemieke Bijkerk
tel.nr.: 06-19361806
email: a.bijkerk@hetlsr.nl